fredag 19 februari 2010

Wickans tankar!

Godkväll!

Eftersom de inte finns allt för mycket att göra i detta nu när vi sitter i bussen någonstans i Sverige, i någon skog påväg mot kallare bredgrader... så tänkte jag bjuda på lite av mina egna tankar kring, resan, dagen och livet!

Resan har varit seg i mitt tycke. Vet inte varför men varje timma känns som en evighet. Men lite roliga saker här såklat inträffat.

1. Fiskedammen. De var ett festligt inslag i vardagen skulle man kunna säga. Självsatt jag bakom skynket och hörde när de förväntansfulla fiskarna kom fram och hoppades på napp, och napp fick dom hela högen :)



2. Kondomer på huvudet. Bambi blev lite rastis och kom på idén att man kunde använda kondomerna man fick i fiskedammen (vi i rönnby flaggar för säkertsex)till att sätta på huvudet. Självklart tyckte hon att de var jag som skulle ställa upp på detta påhitt och jag är ju inte svårtövertalad direkt så efter lite om och men så ställde
jag upp som den snälla lagkamrat jag är. Visade sig att de var ett mkt roligt påhitt och vi fick oss ett rejält skratt :)



3. Mjölkshot. även de ett litet festligt inslag i vardagen! När vi var pigga och glada efter kondom grejjen passade jag och Bambi på att ta oss varsin mjölkshot (ni vet sån där liten förpackning med mjölk) vi sjung glatt två snaps visor vilket visade sig vara en riktig stämmnings höjare :)

4. Tvillingarnas Lindgrens lek. Någon form av klapp-lek som visade sig vara mycket roligt. Man skulle klappa i ett visst mönster och sedan säga saker som passade in i det bestämda temat. Perfekt buss lek, den får helt klart 4 av 5 toast - kanon kul :)

Dagens flopp:

Mumie "leken" dock inte mycket till lek. Bambi skulle linda in mig i toa papper och jag skulle gå runt och säga att jag är en mumie, riktigt flopp och vi avbröt leken. Blir så när man är rastlös på en buss alla ideér som kommer är inte dom bästa!




Nej nu ska jag gå fram i bussen och svalka mig lite.

På återseende / Wickan

Inga kommentarer: