söndag 21 februari 2010

Norrlänskt kött vi tangenterna

Jag tänkte att jag skulle göra ett premiärinlägg här på bloggen, om det även blir det sista får framtiden utvisa.

Matchen idag mot Övik är verkligen i senaste laget, klockan fem. Detta betyder förutom att vi kommer hem ubersent att vi har en del dötid nu på hotellrummet innan vi kliver på den gula skönheten som ska ta oss till Skyttis.

Eftersom jag bor med Wickan kan man lätt tro att det att det är fullt ös medvetslös på rummet men av någon anledning känns hon ganska lugn och harmonisk. Hon sitter ner och propsar på att vi ska lyssna på ABBA. Däremot kan man inte säga detsamma om hennes mage som verkar leva sitt eget liv genom att sända ut diverse odörer. Trots att det är över tjugo minusgrader ute vädrar vi med fönstret på vid gavel. Inga mer ägg för dig idag, Wickan!

Dagens match tror jag kommer bli stentuff. Övik har mycket att spela för eftersom de slåss om en slutspelsplats. I höstas spelade vi lika mot dem på k-borg, men jag minns inte så mycket om matchen om jag ska vara ärlig. Idag ska vi däremot se till att ta tre poäng genom att göra såhär:

1. Ta oss till Skyttis i snöovädret.
2. Crosschecka dom. (Rebbans tips)
3. Använda Stålis fulknep.
4. Ha Anjamentalitet.

Hahaha. Det knackade just på dörren här. En man stod utanför och frågade Wickan om hon var hotellstäderskan. Wickan som just varit ute i korridoren och irrat gjorde visst intryck på de andra gästerna. Om han bara känt lukten i vårat rum hade han förstått att så inte var fallet.

Nu ska jag packa ihop min (inte heller så väldoftande) målvaktsstass. På återseende.

#48

Inga kommentarer: