måndag 17 november 2008

Västerås - dagen efter

Då detta är en reseblogg bryter jag nu egentligen mot Bagges hårt uppsatta regler. Det är under resan och ENDAST under resan vi får skriva. Sorry Bagge men jag vill ge våra supportrar lite update från helgen.

Som ni alla säkert vet så fick vår kära Wickan någon släng av sjösjuka eller annan form av sjuka under helgen. Hon var vit som ett lakan och halvlåg över ett bord påväg till Gotland. Medverkande i lördagsmatchen var därmed inte att diskutera utan vi höll alla våra tummar för att hon skulle må bättre på söndagen. Tyvärr kände sig inte Wickan helt 100 på uppvärmningen inför Balrogmatchen och fick se även den matchen från sidan. Frågan är hur illa hon mådde, eller om hon bara spar sig och mörkar formen inför derbyt om två helger. Lite väl lång vilotid i så fall kan tyckas så jag väljer att tycka synd om vår långa powerforward.

Efter matchen mot Endre frågade någon vad klockan var. "15.45" Gastades det tillbaka. "Kvart i fyra!!" utropar Alice och fortsätter "...och det är fortfarande ljust!?" Alla, förutom Bagge, blir lika förvånade som Alice men Bagge som har stenkoll på sin geografi säger "Ja det är klart, Gotland ligger ju närmare ekvatorn". Tur att du talade om det för oss Bagge, för det visste förmodligen ingen av oss andra.

Lite reflektioner:
  • Det var ovanligt lite publik i Södervärnshallen i lördags trots att det var en repris på fjolårets kvartsfinalserie. Varför?
  • I Botkyrka var det inte lika lite publik som det brukar vara. Var det dagens motståndare eller annonsen i Dagens Nyheter som påverkade?
  • Bambi gör två riktigt bra matcher. "Planens gigant" enligt Gotlands Allehanda.
  • Alice och By går återigen in och spelar respektlöst och hårt mot bra motstånd. Jag hoppas ni förstår hur bra ni är och hur bra ni kan bli!
  • Restaurang Celine Tacohuset på Adelsgatan i Visby får gärna öppna även i Västerås - pastan är grym!
  • Dubbelmöten och resor tar på krafterna. Smart av Balrog att lägga ena matchen en vardag.

Vi ses! /83

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, det är min pappa som äger restaurang Celine som han döpt efter mig, jag är Celine. Kul att du gillar pastan! :)