fredag 7 november 2008

Hemma men ändå borta...

Norberg

Imorgon har vi hemmamatch, i Fagersta...

Karro och jag som kommer från trakten bestämde oss för att åka en dag tidigare och hälsa på mamma och pappa.
För att känna oss säkra bestämde vi oss först för att åka tåg (syster har ännu inte bytt till vinterdäck) men sen slutade det ändå med att vi åkte bil, Saras bil. Även den utan vinterdäck.
Men så var det också därför vi tog just hennes bil, den skulle transporteras till Avesta för däckbyte. Imorgon sker ett utbyte med Saras föräldrar som tar över ansvaret och sedan forslar bilen tillbaka till Västerås på söndag (lagom till Pixbo-matchen) med dubbdäck, utan att Sara behöver lyfta ett finger! Skönt!?

Iaf. Bilresan gick bra, vi startade hos mig 16.10 med en temperatur på 5 grader celsius och torr backe.
Mamma ringde längs vägen (typ i Virsbo) för att kolla hur långt vi hade kommit och säga att vi skulle köra förisktigt.
Ju närmare slutmålet desto kallare blev det... nästan framme låg temperaturen på 1 grad och när vi tittade ut genom fönstter kunde vi också konstatera att det låg ett vitt lager över marken, SNÖ! Shit, det är vinter här!
Ta det försiktigt i bussen imorrn!

Nu väntar vi bara på att middagen ska serveras, Fiskgratäng med potatismos och räksås! Mums! En klar favorit.

Ses imorgon!
/#77

3 kommentarer:

Anonym sa...

Virsbo är det alltid 30 grader och solsken! /Eriq

Anonym sa...

Inte lyft ett finger..det är mycket planering och projektledning från min sida för att få ihop all logistik. Nej skämt och sido, är glad för all hjälp. Tack kära vänner och familj att ni hjälper mig.

(Emma, vem vet, det kanske finns en fördel för dig att jag får vinterdäck på bilen..)

/Sara #16

Anonym sa...

Hittar inget annat ställe att skriva det här, men hoppas det kommer fram ändå...

Jag läste i tidningen om Sannas knä och lider med er, och inte minst med Sanna själv...
Jag hoppas att du kommer tillbaka, igen, du ger oss innebandyintresserade så mycket härligt att se under era matcher!

Kör hårt, Sanna!
Martin Staaf, VIB