lördag 15 november 2008

God kväll sverige, eller främst till alla våra rönnbyfans där hemma!

Halva laget sitter just nu och kikar Eva & Adam här i receptionen.. öhh? Barnprogram? Och det är dem som ska vara dem äldre och visa framfötterna? Jo vi säger så va. Äh. Själv sitter jag här och ska väl själv joina dem snart. Vi var tidigare och åt på någon härlig resturang innanför den vackra muren. Tyckte väl att min skink och tonfisk pizza var helt okej. Brudarna var nog också helt nöjda med maten, jag menar vissa åt ju som att de aldrig sett mat förr. Men det är väl bara positivt antar jag. Bra att vi fyller på ordentligt inför morgondagen.

Efter den härliga middagen tog dem flesta av oss en promenad till ica och köpte även där en massa gott. Så bli inte förvånade om vi kommer rullande hem...

För övrigt är gotland väldigt blåsigt för tillfället, men hotellet duger faktiskt. Väggarna är högst ca 5 cm breda och även om det skulle komma en liten råtta trippande utanför, skulle man höra exakta steg för steg, men det är ju bara roligt. Och mysigt förstås. Nej men nu ska jag inte överdriva, rummen är bra och frukosten var gudomlig. Ligger precis vid havet så vi har en underbar utsikt! :)

Lite mer om matchen då, som dem flesta kanske redan vet vann vi med hela 11-2 och jag tror nog alla är lite chockade över siffrorna. Både ni men även vi! Wickan drog på sin en åksjukning igår och blev sämre under natten, så det blev en tid i sängen för hennes del. Men väl mot matchstart satt hon där på läktaren och hejade på för fullt tillsammans med Sanna. Som redan kan gå och troligtvis spelar hon igen nästa vecka ;)


Det blev även tio olika målskyttar denna dag, och jag fick skäll utav stålis för att jag var den ända som gjorde två mål. Okej.. förlåt stålis, det ska aldrig hända igen. Det skulle nog ändå inte hända, så du behöver inte oroa dig. Men man vet ju aldrig. Alice gjorde för övrigt sitt första mål så ett stort grattis till dig! Karro och Agge slogs om vem som skulle ta målbollen först... Karro vann!

Nu blir det mer tv-tittande och kaffe för tanterna.
Vi har redan börjar ladda inför morgondagens match.
God natt allesammans!

/Bysan #10

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS alla härliga Rönnby tjejer och "tanter".Ni överaskar oss igen genom er härliga vinst.Jag är en av era trogna fans och följer er i vått och torrt.Kul att så många gjorde mål idag.Extra kul att Mathilda fick sätta två.
En STOR KRAM till er alla från en stolt mamma LISA
LYCK TILL mot Balrog
"kör så det ryker"

Anonym sa...

BRA JOBBAT TJEJER!! Håller tummarna inför i morron...LYCKA TILL!!! //Sari

Anonym sa...

Bra jobbat "Malin By# du är en stjärna. Se nu till att dänga till 08:orna ordentligt och visa var skåpet ska stå. "Kör så det ryker#