söndag 1 mars 2009

Umeå 15 km

Utvilade åter på bussen efter en natt på vårt standard hotell i ö-vik. Halv taskiga rum men bra frukost. Utivilad, trots att jag inte fick välja säng först eftersom jag denna gång som så många gånger förr delade rum med Sara. Vår skrivna regel ristad i sten är att äldst väljer säng först. Jag gjorde dock ett försök genom att vara först in i rummer men när Sara hotade med våld och kl var 00.30 gav jag upp och bäddade ner mig i soffan. Alice som vi delade rum tyckte nog det var ganska skönt att vara yngst och slippa diskussioner och ev. våld.

Igår vann jag och Sara 360kr på oddset! Vår första innebandymatch vi tippade och vinst direkt. Tippade vinst odds 2,40 falun borta mot Täby. Idag var vi lite mer osäkra i våra val av matcher och 1,X,2. Idag valde vi att spela på fyra matcher, spelandet ökar efter bara en gång... Första valet blev Iksu borta mot Pixbo 1,80 i odds, sen tog vi en relativt lätt en, om nu inte vib käkat kryssskott till frukost, falun vinst (odds 1,45) borta mot vib. Sen två intressanta men svår tippade matcher. Vi satte kryss i matchen Kais-Huddinge, mest för oddset 3,40 sen blev det till slut efter lite diskussioner en 2 i matchen Engelholm-Ö-vik (odds 1,95). Vi följer dagens matcher med spänning och då inte bara med tanke på storvinsten som hägrar penngamässigt utan också inför slutspelsstriden.

/Karro
p.s hade det blivit våld så hade jag givetvis vunnit men vi vill ju inte ha fler skador i vårt lilla lag.

Inga kommentarer: