söndag 22 mars 2009

Liseberg...

Japp, det är där vi bor. På Lisebergscampingen.
I små hurtsar...

Resan ner igår gick bra, vi utgick från K-Borg kl 13.00 då vi vinkade farväl till vårt kära U-lag som också skulle på långresa, Motala var deras mål. Vi följdes åt en bit på vägen och sa tillslut "hejdå" genom att moona! (nej men allvarligt trodde du det lr?)
U-laget åkte tillslut från Motala med 1-1 och på lördag väntar returen på hemmaplan i Västerås.
K-Borg som gäller 15.30! Hela A-laget kommer att vara där och jag själv leder klacken som hejjar fram er till seger!

Utan stopp ankom vi till Götet och campingen ca 17.25. Där blev vi inkastade i bunkern, själv fick jag husa in mig med 2 karlar... "Coach Johan" och "Doktor Johan"...
Det funkade bra, "Man ska ju bara sova"

Vi åkte till "Halta Lottas Krog" för käk, där 70% av laget inte fick det de hade beställt och där de tyckte att Hille kunde äta sig mätt på potatisgratäng...
"Någon" lyckades tillslut ordna gratis efterrätt till alla tjejer som fått fel mat som lite kompensation. Kladdkaka med Aftereightglass och grädde. (Tack och lov att jag fick RÄTT mat!)

Åter i bunkern blev jag utkastad från mitt rum... Agge och Bagge sa: Det är bara en liiten stund och det är för ngt kul!
Ööö.. ok tänkte jag och kröp ner bredvis Majsan istället för att kika på Robinson.

När Robinson var till ända kom Agge och hämtade oss för ett "möte" i köket.
När vi kom dit la de ut inslagna paket på golvet och sa: Nu ska vi leka snurra flaskan.
Vi alla fick snurra på Bagges vattenlaska och gladde oss mkt åt varsit paket!
Innan man fick öppna skulle vi gissa vad det var. Scherry som var i extas gissade nästan på vartenda paket och när det äntligen var hennes tur att öppna sa hon glatt: Jag tror det är en ryggkliare! Och se hon hade rätt! Men hon missade "Geishakulorna"...
För att summera förekom det förutom geishakulor; rosa mjukistofflor(Hanna), färgglada hårspännen(Emma), nagelklippare(Bambi), kam(Anna), limstift(Storken), dagbok med lås(Tilda) ram med självporträtt(Sanna), Jatzy(Wikkan)mm, mm.
Så medan Anna borstade håret och jag själv gjorde mig fin med hårspännen spelade Wikkan, Bagge, Scherry, Bambi och Doktor-Johan högljudd Jatzy... Tror det var doktorn som gick segrande ur striden..?

Ngt sådär utvilad(inte allt för mkt snarkande!) vaknade jag imorrse 07.00.
Gick upp och duschaade och knallade sedan ner till frukostbuffén strax innan 8.

Tjejerna anlände en efter en, man kan riktigt se glöden i deras ögon! Det är det här vi har väntat på! Äntligen är det dax igen för match, eller snarare MATCH!!!
Pixbo som har kniven på strupen står säkert upp till en bra och jämn fight men jag tror ändå och HOPPAS att vi går segrande av planen!

Dax att packa och sen inspektion av rummen så att ingen har slängt ut tvn genom fönstert i ren frustration för att Michel fick åka hem från ödeön igår...
/#77

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att våran chaufför inte ville köra om er..han mena på att man inte kör om kollegor..annars hade ni nog fått sett både de ena och de andra:)

Vi ser fram emot den stora klacken, Agge tar väl med sig tutan och Emma har med sig plakaten..

// #14