lördag 21 februari 2009

Svennebanan och filmkris

Nu börjar denna efterlängtade dag lida mot sitt slut. Varför den varit efterlängtad? Jo, det ska jag berätta. För första gången i år har vi fått känna på hur det är att ha en ledig lördag. Vi kunde alltså göra som vanligt folk - det vill säga gå promenader, fika på stan, shoppa, tvätta och bara vara...

Dagen avslutades med en riktig Svennebanan-kväll hemma hos Emma med melodifestivalen, köttfärssås & spagetti och chilinötter, vilken festlig lördag va? Dock var vi sjukt missnöjda med det som levererades från scenen. Jag hotade med nakenbad i snön om inte Velvet, som jag tyckte var minst dålig, gick vidare. Tur att jag har snälla lagkamrater som inte knuffade ut mig i snön...

Imorgon bär det av till Huddinge för match mot ett lag som slåss om en slutspelsplats. Vi hoppas såklart att många Rönnby-supportrar kommer finnas på plats. Jag tycker då att ni även ska passa på att gratta pappa-Widar som fyller år dagen till ära.

Slutligen ska jag nu komma till den bakomliggande orsaken till detta inlägg: Nästa helg ska vi åka över 120 mil i buss = filmkris!! Så gör oss en tjänst och skriv ett inlägg där du tipsar om en film som du verkligen kan rekommendera.

Adios! /#83

7 kommentarer:

Anonym sa...

Heartbreak Kid med Ben stiller och svenska tjejen Malin Åkerman
lycka till i dag mot huddinge
Heja Mullsjö

Anonym sa...

A Night at the Roxbury är en riktigt bra film!

Anonym sa...

slagskottet med paul newman
en mycket bra film om hur man knäcker motståndarna /ni kanske ska vänta med att se den tills slutspelet har börjat
mvh jkpg

Anonym sa...

Världsreporten Morgan "Mogge P" Pålsson! Tummen ner för Ben S.

Mvh Surah

Anonym sa...

till #83
Kolla in meddelande på Facebook, där har jag lämnat några filmtips.
Vassego

Anonym sa...

"Farväl Bafana"- (För James Gregory är sympatierna för Nelson Mandela förbjudna – han är ju Mandelas fångvaktare. I sin film ”Farväl Bafana” berättar Bille August om den udda vänskapen i skuggan av apartheid).

"Hata Göeborg" är en grymt bra film.

*Tidsfördriv* (alltså bara filmer som får tiden att gå, men som ändå är ok.

"Att göra en pudel" (Eva Rhööse gör en grym rollprestation)

"The Departed" - fyra Oscars, snyggas skådisar och jobbigt spännade...Filmen är i längsta laget men det passar kanske er.

Anonym sa...

Kung Fu Hustle

"Överraskande bra film" (sträng kvinna, 28)

"Kyllähän tuon voi kerran katsoa (**1/2)" (M8 fanklubb)